תחזוקת גג רעפים

אנשים רבים נוטים לבחור בגגות רעפים בשל המראה האלגנטי שהם מסבים לבית ואריכות החיים שלהם. שימוש ברעפים מספק מגוון אפשרויות לבחירה מבחינת משקל, עמידות, מראה ותקציב. גגות רעפים נראים יפהפיים אודות למראה האסטטי המיוחד אך הטבעי שלהם.

גגות רעפים לא רק נראים טוב אלא גם חזקים ועמידים במיוחד בפני מים, כפור, נזקים הנגרמים כתוצאה מחרקים ופגעי טבע נוספים. גגות רעפים חסכוניים באנרגיה, המאפיינים התרמיים המפתיעים שלהם ומחסום האוויר הטבעי שלהם הופכים אותם לאידיאליים עבור אקלימים ואזורים גאוגרפיים שונים.

שלל היתרונות שיש לרעפים נותנים תמורה חסרת תקדים לעלות. עם זאת, כדי להפיק את המרב, צריך להיות מודע לכל הדרכים בהן ניתן להאריך את תוחלת החיים של הרעפים.

מדוע גגות רעפים זקוקים לתחזוקה?

אפילו גג הרעפים החזק ביותר עלול להיות חשוף לנזקים, כמו נזילות מים. תיקון או החלפה של גגות רעפים עלולים לעלות ביוקר, לכן מומלץ לבצע טיפול מונע בגג הרעפים שלכם כדי לחסוך בעלויות מיותרות, כמובן שתמיד מומלץ לפנות לקבלן גגות מומחה שיוכל לסייע לכם בתחזוקת הגג.

5 דרכים להארכת תוחלת החיים של גג הרעפים

למרות שמומלץ להזמין איש מקצוע לביצוע תחזוקה מלאה של הגג, יש כמה דברים שתוכלו לעשות בעצמכם כדי לטפל בגג הרעפים שלכם. הנה כמה טיפים שיבטיחו שגג הרעפים שלכם יחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר.

ביצוע בדיקות שנתיות

בשלב ראשון מומלץ לבדוק את גג הרעפים בצורה שטחית לדוגמה: האם קיימים סדקים ברעפים? האם ישנן דליפות של מים? סימני עובש יכולים להצביע על דליפה של מים.

אם הדבר קשה לביצוע ניתן להיעזר ואף מומלץ בקבלן גגות אשר יבצע עבורכם בדיקה מעמיקה ויסודית של כל הבעיות הגלויות והנסתרות הקיימות בגג הרעפים שלכם, קבלני הגגות מאומנים ומנוסים מספיק כדי לזהות בעיות שעלולות להוביל לנזק גדול יותר בעתיד. זהו שלב חשוב בתחזוקת הגג שיכול לחסוך מכם בעיות מרובות והוצאה כספית רבה, כיוון שתוכלו למצוא את הנזקים הפוטנציאליים מראש.

בדיקת המרזבים הנמצאים בגג

מרזבי הגג עשויים מחומר דק, כמו פלדה מגולוונת, שבו משתמשים גגנים מומחים כדי להרחיק מים מלהיכנס לאזורים "המועדים לפורענות". המרזבים שבגג הרעפים מותקנים סביב הגג ובמקומות מסוימים נוספים, כמו פתחי אוורור, צוהר (חלון) או ארובות. תפקידם של המרזבים הוא לגרום למים לזרום במורד הצד של המרזב ולהיות מופנים אל הרעפים, במקום להיכנס לגג.

בדיקת המרזבים הנמצאים בסמוך לקירות המבנה הינה שלב חשוב מאד בתחזוקת גג הרעפים שלכם כיוון שבמקרה ואכן מצויה בהם תקלה הדבר עלול לגרום לכך שמים יטפטפו לאט לתוך הנקיק (בין הקיר לגג) ואז יעשו את דרכם לתוך הבית.

אל תשכחו לנקות את הגג שלכם

כמו פנים הבית גם הגג ראוי לניקוי יסודי בפרקי זמן קבועים. אם הגג לא מנוקה באופן קבוע, הוא יתחיל להראות צבע ירקרק סביב הקצוות. ניקוי קבוע יכול לשמור על הגג מבריק ואסטטי לאורך שנים רבות.

הדרך הקלה ביותר לנקות את גג הרעפים היא באמצעות מכונת שטיפה חשמלית, אם כי ההספק לא צריך להיות גבוה מדי (מומלץ לא להשתמש בלחץ מים גבוהה ולהקפיד על מרחק בטוח בין המרסס לרעפים כדי להימנע משבירתם) כמו כן, חשוב להימנע מכימיקלים מזיקים מכיוון שהם עלולים להוביל לנזקים נוספים בעתיד ולשחוק את הרעפים.

לניקוי יעיל ובטוח, עדיף לבצע שטיפה רכה עם תמיסת ניקוי, אשר תגרום לגג הרעפים שלכם להיראות נקי ולא יגרם נזק מיותר. אם אינכם בטוחים כיצד לנקות את גג הרעפים או שאין לכם את המומחיות להפעיל מכונת שטיפה חשמלית, תמיד תוכלו להזמין קבלן גגות מורשה שיבצע עבורכם את העבודה.

הסרת פסולת

אם אתם גרים באזור סוער, לא מן הנמנע שימצא על הגג שלכם לכלוך ופסולת, במקרה כזה הדבר עלול להוביל לסתימה של המרזבים ולגלישה של מים בעונת הגשמים, מים המצויים במרזבים העולים על גדותיהם עלולים לדלוף לתוך הבית ולהשפיע על תקינות הגג שלכם, פינוי הפסולת המצויה על הגג היא דבר שצריך לעשות באופן קבוע גם אם אינכם מבצעים שטיפה של הגג.

תיקון הגג בעת הצורך

תיקונים קטנים המבוצעים בזמן הנכון יחסכו לכם עלויות יקרות יותר בעתיד, כל נזק שעלול להוביל לחלחול מים פנימה יש לתקן באופן מיידי ומקצועי במיוחד לאחר מזג אויר סוער. תחזוקה נכונה של גג הרעפים תאריך את תוחלת חיו ותאפשר שימוש יעיל ובטוח.

חברת דוד צדקה בע"מ הינה חברה לאספקת רעפים איכותיים לכל רחבי הארץ, מאילת ועד ראש הנקרה. החברה הינה יבואנית בלעדית של רעפי החרס TEJAS BORJA מתוצרת ספרד ובעלת ניסיון רב בתחום.

לייעוץ והזמנת רעפים חייגו עכשיו: 0505-208-319

כל הזכויות שמורות לדוד צדקה בע"מ 2024

נבנה על ידי: כ.ג שירותי מחשוב

הצהרת נגישות | מפת האתר

חזרה למעלה

דברו איתנו בוואטסאפ