החלפת גג רעפים

שמתם לב שמספר הבעיות בגג הרעפים שלכם הולך וגדל מיום ליום?

גג רעפים
איך יודעים מתי זה הזמן המתאים להחלפת גג הרעפים?

אם יש לכם נזילות בכמה מקומות, זרימת האוויר בעליית הגג איומה ואתם מבחינים בכמה רעפים סדוקים, פגומים או אפילו חסרים, אתם כנראה עומדים בפני אחת השאלות הקשות ביותר שבעלי בתים יצטרכו להתמודד איתם אי פעם: האם הגיע הזמן להחליף לחלוטין את גג הרעפים שלנו או שאנו יכולים פשוט לתקן אותו ולשמור עליו עוד קצת.

בואו נודה בכך, החלפת גג רעפים כרוכה בהוצאה די גדולה ורוב בעלי הבתים מעדיפים לדחוק את השעה למועד מאוחר יותר. עלות החלפת גג רעפים יכולה להגיע לסכום של אלפי שקלים, סכום משמעותי שלהרבה אנשים לא בדיוק יושב בעו"ש ממתין שיעשו איתו משהו… אז, באופן הגיוני, אתם רוצים להפיק את המרב שאתם יכולים מגג הרעפים הישן שנמצא מעל הראש שלכם לפני שתצטרכו להחליף אותו בגג רעפים חדש. אבל איך יודעים מתי זה הזמן המתאים להחלפת גג הרעפים הישן בגג רעפים חדש ומתקדם?

כדי לעזור לכם להחליט הינה מספר שאלות שתוכלו לשאול את עצמכם ומתוך כך תוכלו לגבש דעה אמתית יותר בקשר למצבו של גג הרעפים שלכם והאם באמת הגיע הזמן להחליפו.

גיל הגג

השאלה הראשונה אותה תוכלו לשאול את עצמכם היא: האם גג הרעפים שלנו עדין נמצא בתוך תווך השנים הסביר הניתן לגגות רעפים מסוג זה?

אם התשובה היא כן אז אתם כנראה יכולים להתחמק מהחלפת גג הרעפים על-ידי תיקון מתאים, במיוחד אם הבעיות לא מסכנות ברצינות את שלמות גג הרעפים שלכם. בדרך כלל, חיי השירות הממוצעים של גג רעפים תלויים בסוג החומר ממנו הוא בנוי, רעפי חרס או רעפי בטון יכולים בדרך כלל להחזיק מעמד 20 עד 30 שנה, ואולי אף יותר, כל עוד הם מתוחזקים היטב ובעיות שצצות מפעם לפעם מתוחזקות בצורה נאותה.

עם זאת, רק בגלל שגג הרעפים שלכם עדיין נמצא בתוך תווך הזמן שהוקצב לו זה לא אומר שבהכרח ניתן לתקן את הבעיות הקיימות בו. גגות רעפים שאינם מטופלים בצורה נאותה או שנמצאים במצב של הזנחה קשה אינם מנצלים את מלוא פוטנציאל הזמן שניתן להם ויזדקקו להחלפה לאחר זמן קצר יחסית.

במילים אחרות, קחו בחשבון איזה סוג של תיקונים ותחזוקה ביצעתם בעבר לגג הרעפים שלכם, אם גג הרעפים שלכם בדרך כלל מתוחזק היטב ונמצא בתוך תווך הזמן של תוחלת החיים הצפוי לו, ייתכן שתוכלו לתקן אותו שוב, אך כנזכר אם גג הרעפים שלכם נזנח במהלך השנים עד שחומרת הבעיות רק גדלה, יהיה קשה מאד להסתפק בתיקונים חוזרים ולא יהיה מנוס מלהחליפו.

בדיקה חיצונית של הגג

בדיקה חיצונית קצרה של גג הרעפים
בדיקה חיצונית קצרה של גג הרעפים

בדיקה חיצונית קצרה יכולה לומר לכם אם אתם צריכים לשקול להחליף או לתקן את גג הרעפים שלכם.

עשו בדיקה מקיפה מסביב לבית, בדקו בקפדנות האם אתם רואים רעפים סדוקים, פגומים קשות או אפילו חסרים? אם נמצאו כאלה, אלו הם סימנים לחולשה בגג הרעפים שעלולה לסכן את שלד הגג ואת החומרים שמתחתיו.

אם מצאתם ליקויים במספר נקודות כנראה שתצטרכו להחליף את הגג במיוחד אם הליקויים הללו היו חשופים לפגעי מזג האוויר מספר חודשים ואף ראו גשם.

עם זאת, אם אינכם רואים סימנים לנזק חמור מבחינה חיצונית, תסתכלו על עליית הגג שלכם. אם אתם מבחינים בנקודות רטובות או אזורים שבהם דלפו מים במהלך הגשם האחרון, רוב הסיכויים שקיימת דליפה. נזילה אחת או שתיים אינן בהכרח סימן שיש להחליף את כל הגג, אך נזילות במספר נקודות מפתח עשויות להיות הרות אסון.

שימו לב לכל האזורים שנראים רטובים כל הזמן, או נקודות פוטנציאליות שבהן מושבות עובש השתרשו והחלו להתפשט. אזורים אלו הם בדרך כלל תוצאה של דליפות גדולות שיזדקקו לביצוע עבודות תיקון רציניות. למעשה, מושבות עובש גדולות יותר הן בדרך כלל סימן לכך שצריך להחליף את גג הרעפים שלכם, במיוחד אם אתם מזהים גם אזורים שבהם אור השמש זורם מבחוץ.

צרו קשר עם המומחים של

דוד צדקה בע"מ

תוכניות עתידיות

ישנה שאלה נוספת שכדאי לשאול את עצמנו בבואנו לקבל החלטה אם ברצוננו להחליף את גג הרעפים או להסתפק בביצוע תיקונים נקודתיים בלבד והיא: האם אנחנו עומדים למכור את הבית שלנו בקרוב?

רוכשי דירות פוטנציאליים יהיו מודאגים מאוד ממצב הגג שלכם, ושום דבר לא "הורג עסקה" או "מגרש קונים" מעוניינים מהר יותר מאשר לגלות שגג הרעפים בבית שלכם זקוק לעבודה משמעותית או להחלפה. גם אם הבית מתומחר במחיר נמוך במיוחד, יהיה קשה מאוד למכור אותו אם גג הרעפים נמצא במצב גרוע. עם זאת, השקעה בהחלפת הגג או ביצוע תיקונים משמעותיים יכולים למעשה להעלות את ערך הבית שלכם וליצור התעניינות רבה יותר מצד קונים פוטנציאליים. גג רעפים חדש או כזה שתוקן לאחרונה הוא חיובי עצום עבור קונים פוטנציאליים וכזה שבדרך כלל מושך הרבה יותר אנשים לבוא להסתכל על הבית שלכם ולראות אם הוא מתאים להם לרכישה.

לקבלת מידע נוסף, צרו קשר עם המומחים של "דוד צדקה בע"מ" ונעשה ככל שביכולתו לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת.

כל הזכויות שמורות לדוד צדקה בע"מ 2024

נבנה על ידי: כ.ג שירותי מחשוב

הצהרת נגישות | מפת האתר

חזרה למעלה

דברו איתנו בוואטסאפ