גג רעפים או גג שטוח?

יתרונות וחסרונות בולטים

בחירת סוג הגג למבנה אותו אנו מתכננים להקים תלויה במספר גורמים, כגון מה הן העדפות שלנו מבחינה אסטטית? או אילו שימושים מתוכננים להיעשות במבנה? האם המבנה ישמש אותנו למגורים או שיהיה מבנה עבור עסק מסוים?

ניתן לחלק את סוגי הגגות לשתי קטגוריות עיקריות גג רעפים וגג שטוח. גג רעפים מספק תחושה קלאסית ומעוצבת ומתאים לבתים ולמבני עסקים בסגנונות מסורתיים או קלאסיים. כמו כן, גג רעפים נותן עמידות טובה יותר בתנאי אקלים קיצוניים כגון רוחות חזקות וגשם שוטף בחורף ולעומת זאת חום ויובש בקיץ.

גג שטוח מספק תחושה עכשווית ומתאים לבתים ומבני עסקים בסגנונות מודרניים. הוא גם מאפשר ניצול שטח המבנה לדוגמה לשם גידולי ירקות, לאחסון או לשימוש כמרפסת. אך חסרון בולט בגג שטוח הוא שגג שטוח דורש תחזוקה יסודית יותר כיוון שהגשם יורד עליו בצורה ישירה ויש סיכוי שתהיה חדירה של מים לתוך המבנה אם לא ננקוט בפעולות מנע לפני בוא הגשם. כמו כן בימי הקיץ החמים יתכנו נזקים מפני השמש היוקדת עליו.

גג רעפים מספק תחושה קלאסית ומעוצבת

גמישותו הרבה של גג הרעפים מבחינת ביצוע, מאפשרת להתאים אותו בקלות יחסית למבנים עם גימורים מיוחדים ופרטים קלאסיים כמו חישוקי גג, גדרות, ותוספות דקורטיביות נוספות.

עם התקדמות הטכנולוגיה ניתן לייצר רעפים מחומרים חדשים ומתקדמים יותר שמאפשרים לנו להיות יותר אקולוגיים ולחסוך במשאבים, כמו כן עקב כך חוזקם ורמת הגימור שלהם השתפרה בצורה משמעותית.

גגות רעפים נועדו לעמוד במשקל כבד יותר מגגות שטוחים אחרים, ולכן וכפי שצוין קודם, מתאימים למקומות עם תנאי אקלים קשים יותר כמו שלג, גשם ורוח חזקה. עם זאת, חשוב לזכור כי עמידות הגג בפני רוחות חזקות תלויה גם בכיוון ובגובה הגג ביחס לקו הקרקע ולתנאי הסביבה באזור בו הוא מותקן.

מה בעניין ניקוז המים? איזה גג יותר טוב?

חסרונם הגדול של גגות שטוחים הוא היעדר יכולת הניקוז הקיימת בגגות רעפים, אומנם לגגות שטוחים יש שיפוע קל שמנקז את המים אך לא באותה יעילות הקיימת בגגות רעפים ולכן מי הגשמים נוטים להישאר על הגג וליצור שלוליות מה שעלול להוביל לדליפות אפשריות או נזק חומרי.

טוב החלטנו שלמבנה שלנו יהיה גג רעפים, אך איך נדע איזה רעפים לבחור?

בחירת סוג הרעפים תלויה במספר גורמים כגון: מטרות הגג, עיצוב הבית, תנאי מזג האוויר ותקציב הפרויקט. כדי לבחור את הרעפים המתאימים לצרכים שלכם, חשוב לקחת בחשבון את המאפיינים הבאים:

  • החומר ממנו עשויים הרעפים: רעפים יכולים להיות עשויים ממגוון חומרים כגון חרס, אבן טבעית וטיטניום. חשוב לבחור חומר המתאים לתנאי האקלים הקיימים באזור שלכם.
  • צבע הרעפים: רעפים זמינים במגוון רחב של צבעים וגוונים. חשוב לבחור צבע המתאים לעיצוב הבית והסביבה בה אתם נמצאים.
  • גודלם של הרעפים: רעפים זמינים בגדלים שונים, וככל שהם יותר גדולים, כך יש לכם יותר אפשרויות להפוך את הגג למרשים ומעניין.
  • המבנה ההנדסי של הרעפים: רעפים מגיעים במגוון רחב של צורות, כגון רעפים עם טקסטורה ייחודית או רעפים בעלי מבנה מיוחד. חשוב לבחור את הסוג שמתאים לעיצוב הבית והסגנון הכללי שלו.
  • עמידות הרעפים לאורך זמן: חשוב לבחור רעפים העמידים לתנאי האקלים השוררים באזורכם כדי להבטיח שהם יחזיקו מעמד לאורך שנים.

חשוב להתייעץ עם המומחים של דוד צדקה בע"מ לפני בחירת סוג הגג ולוודא שהבחירה מתאימה למבנה ולצרכים לו הוא מיועד, לכל סוג גג יש חסרונות ויתרונות, לכן כדאי לקחת בחשבון את הפרמטרים השונים בכדי לקבוע איזה סוג של גג מתאים למבנה שלכם.

הרעפים המיובאים על ידי חברת דוד צדקה בע"מ הינם רעפים באיכות בלתי מתפשרת ומסופקים לכל רחבי הארץ מאילת ועד ראש הנקרה.

לייעוץ והזמנת רעפים חייגו עכשיו: 0505-208-319

כל הזכויות שמורות לדוד צדקה בע"מ 2024

נבנה על ידי: כ.ג שירותי מחשוב

הצהרת נגישות | מפת האתר

חזרה למעלה

דברו איתנו בוואטסאפ